وضعیت این روزهای بیلبوردیهای شهری مصداق دقیق آن ضربالمثل است که میگفت «پول بده سر سبیل شاه ناقاره بزن». این اتفاق به خصوص در نیمه شمالی شهر بیشتر به چشم میخورد. به گزارش خبرآنلاین روزنامه هم میهن نوشت: در ماههای گذشته هرچند وقت یک بار دکتر و مهندسهای تازه از لپلپ درآمدهای میدیدیم که روی […]
وضعیت این روزهای بیلبوردیهای شهری مصداق دقیق آن ضربالمثل است که میگفت «پول بده سر سبیل شاه ناقاره بزن». این اتفاق به خصوص در نیمه شمالی شهر بیشتر به چشم میخورد.
به گزارش خبرآنلاین روزنامه هم میهن نوشت: در ماههای گذشته هرچند وقت یک بار دکتر و مهندسهای تازه از لپلپ درآمدهای میدیدیم که روی مبلهای استیل آنچنانی لم دادهاند و کنار پرترهای نورپردازی شده جملات قصار را به مخاطب نمایش میدهند و مردم شهر را به خرید کتابهایشان ترغیب میکردند. از آن طرف عدهای هنرمند پیدا شدهاند که قیمهها را توی ماستها ریختهاند.
در نمونه اخیر یکی از خوانندههای مردمی به واسطه بیلبوردهای شهری توأمان هم کنسرتش را تبلیغ کرده و هم موتورسیکلتی را به بیلبورد اضافه کرده تا به این واسطه تبلیغ موتور را هم کرده باشد.
واقعیت این است که شاید اگر این دوستان برای رسیدن به هدفشان کمی هوشمندی چاشنی طراحیشان میکردند اینقدر به مخاطب فشار نمیآمد. نکته اساسی اما اینکه تبلیغ کنسرت یک خواننده از جنس تبلیغات فرهنگی است. شهرداریها و شرکتهای تبلیغاتی اصولاً در برخورد با یک مسئله فرهنگی تسهیلات ویژهای را پیشبینی میکنند.
چراکه تصور مسئولان شهری و فرهنگی این است که در کار فرهنگی اصولاً خبری از پول نیست و اگر فرهنگ رشد پیدا کند امنیت روانی جامعه بهبود پیدا میکند. کاری که این خواننده و طراحان و شرکتهای تبلیغاتی با این بیلبورد کردهاند اما پشت پا زدن به فرهنگ است. اول اینکه باعث میشود نگاه بالادستیها به تبلیغات فرهنگی عوض شود. دوم اینکه مخاطب آن بیلبورد دچار سردرگمی شود.
به عکس نگاه کنید آیا مطلقاً هیچ ارتباطی بین عناصر تبلیغی میبینید؟ چیزی که بیشتر در این عکس دیده میشود استفاده از یک اتفاق فرهنگی برای تبلیغ یک شرکت موتورسازی است. اصلاً حالا که قرار است هر چیزی در این عکس به تبلیغ دربیاید چرا همزمان خواننده محترم یک بستنی یا پفک را هم به تبلیغاتش اضافه نکرد؟
یک لحظه تصور کنید، آقای… با همین شمایل روی زین موتور مینشست و هم زمان یک گاز هم به بستنی میزد و با آن یکی دستش هم پفک میخورد… قشنگ نبود؟
ظاهراً این روزها هر تبلیغی که به بیلبوردهای شهر راه پیدا میکند مجوزی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و وزارت ارشاد دریافت میکند.
این نوشته قصد ندارد که کار را برای تبلیغات فرهنگی و اهالی فرهنگ سخت کند و مانع و رادع بیخود سر راهشان بگذارد اما یکی بیاید بگوید وقتی کنسرت این خوانندگان در همان ساعتهای اولیه «سولد اوت» میشود چه حاجت به تبلیغات همزمان اینچنینی؟
۱۷۳۰۲
کد مطلب ۲۱۵۱۹۷۷
- خرید ارزان بلیط هواپیما از ۹۰۰ ایرلاین رزرو ارزان ۱.۵ میلیون هتل در سراسر دنیا خرید آنلاین بلیط قطار با بهترین قیمت انواع تورهای مسافرتی، برای هر نوع سلیقه اخذ ویزای آنلاین ۵۰ کشور در کوتاهترین زمان صدور فوری انواع بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
-
وضعیت این روزهای بیلبوردهای فرهنگی شهرداری تهران، مثل قیمه توی ماست ریختن است
-
۳سال حبس و ۱.۲میلیاردتومان جریمه برای شکار۱۲ میش باردار و انتشار تصاویر تلخ آنها در فضای مجازی/ عاشق شهرت بودم
-
نقدی بر سیاست جدید سوختی؛ معیار باید آلایندگی باشد نه سال ساخت خودرو/ بنزین گران برای خودروهای پاک، ارزان برای آلایندهها!
-
اگر گناه باعث غضب الهی است چرا کشورهای غربی در رفاه هستند؟/ کیهان:آنها در رفاه نیستند؛همجنس گرایی و خیانت به همسر و سقط جنین در آنجا زیاد است
-
خبر خوش هواشناسی؛ وقوع بارشهای نرمال و بهتر از نرمال در ۶ هفته آتی در کشور/ تهران از چند شنبه بارانی میشود؟
-
اگر گناه باعث غضب الهی است چرا کشورهای غربی در رفاه هستند؟/ کیهان:آنها در رفاه نیستند؛همجنس گرایی و خیانت به همسر و سقط جنین در آنجا زیاد است
-
۳سال حبس و ۱.۲میلیاردتومان جریمه برای شکار۱۲ میش باردار و انتشار تصاویر تلخ آنها در فضای مجازی/ عاشق شهرت بودم
-
خبر خوش هواشناسی؛ وقوع بارشهای نرمال و بهتر از نرمال در ۶ هفته آتی در کشور/ تهران از چند شنبه بارانی میشود؟






































