معاون پژوهش حوزههای علمیه، حرکت به سوی نظام آموزشی مبتنی بر پژوهش در مدارس و مراکز علمی را یکی از برنامههای تحولی این معاونت ذکر کرد. حجتالاسلام والمسلمین فرهاد عباسی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت تقویت رویکرد علمی در مدارس حوزوی، […]
معاون پژوهش حوزههای علمیه، حرکت به سوی نظام آموزشی مبتنی بر پژوهش در مدارس و مراکز علمی را یکی از برنامههای تحولی این معاونت ذکر کرد.
حجتالاسلام والمسلمین فرهاد عباسی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت تقویت رویکرد علمی در مدارس حوزوی، بر لزوم توجه جدی به پژوهش بهعنوان یک هویت بنیادین تأکید کرد و گفت: مدارسی که در جایگاه علمی شاخص قرار دارند، باید این موقعیت را درک کرده و پژوهش را در همه سطوح آموزشی بهصورت مستمر و هدفمند دنبال کنند، چراکه پیشرفت علمی و پاسخگویی به مسائل روز جامعه دینی، بدون تکیه بر پژوهش امکانپذیر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه پژوهش زمانی اثرگذار خواهد بود که به یک فرهنگ پایدار تبدیل شود، افزود: تحقق این هدف مستلزم آموزش اصولی مهارتهای پژوهشی و حرکت بهسوی نظام آموزشی مبتنی بر پژوهش در مدارس و مراکز علمی است.
وی در تشریح برنامههای اجرایی این رویکرد، به برگزاری دورههای آموزشی تخصصی در حوزه پژوهش، شناسایی و حمایت از طلاب مستعد، ایجاد بسترهای انگیزشی برای فعالیتهای مستقل پژوهشی، شکلگیری شبکههای علمی میان پژوهشگران جوان و همچنین پشتیبانی مستمر از نوپژوهان اشاره کرد و بازنگری در شیوههای ارزیابی فعالیتهای پژوهشی از سطح مدارس را امری ضروری دانست.
معاون پژوهش حوزههای علمیه، جشنواره علامه حلی را یکی از اقدامات مؤثر در این مسیر عنوان کرد و گفت: این رویداد علمی که امسال در دوره شانزدهم خود برگزار میشود، زمینهای مناسب برای ارج نهادن به تلاشهای پژوهشی طلاب و اساتید و تقویت انگیزه علمی در میان آنان فراهم کرده است.
وی با اشاره به حجم قابل توجه تولیدات علمی در حوزههای علمیه اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته، هزاران اثر پژوهشی در قالب کتاب، مقاله، پایاننامه و طرحهای تحقیقاتی توسط طلاب و اساتید به نگارش درآمده که نشاندهنده پویایی علمی حوزه است.
حجتالاسلام عباسی هدف نهایی این برنامهها را تبدیل مدارس علمیه به پایگاههای فعال پژوهشی دانست و افزود: تحقق این هدف نیازمند مشارکت جدی مدیران، اساتید و طلاب در فرایند تولید و نشر علم است.
وی با اشاره به ظرفیتهای علمی موجود در حوزههای علمیه تصریح کرد: فعالیت پرنشاط طلاب و پژوهشگران حوزوی نشان میدهد که این نهاد علمی از توان بالایی برای توسعه دانش و ارتقای سطح پژوهش برخوردار است و میتواند نقش مؤثری در پیشبرد علم ایفا کند.
کد خبر ۶۶۸۸۶۴۷
-
معتمدی: پژوهش باید مسئلهمحور و مبتنی بر آیندهپژوهی باشد
-
قرارداد نوسازی بیش از ۳ هزار ناوگان جادهای منعقد شد
-
سقف تسهیلات اسقاط موتورسیکلت فرسوده افزایش یافت
-
کولیوند:مطالبات بانوان شاغل استان سمنان در چهارچوب قانون پیگیری می شود
-
حجم بالای بنزین۳۰۰۰تومانی در کارت ها؛ نیازی به کارت جایگاهها نیست
-
نگرانی برای تامین سوخت زمستانی وجود ندارد
-
دستگیری باند سازمانیافته رمزارزی در هرمزگان
-
افتتاح ۲ مرکز توانمندسازی کوثر در پهناورترین منطقه تهران
-
بانوان بهشت؛ آغاز یک مسیر و شبکه سازی مستمر
-
۶ راهنمای کشتی در بنادر مازندران تقدیر شدند
-
اولین باران پاییزی در بندرعباس آغاز شد
-
شدت باران بامدادی در نقاط مختلف هرمزگان
-
بارش باران پاییزی در رودان
-
بارش در ۱۵ استان کشور ادامه دارد؛ هشدار سیلاب صادر شد
-
حریق سینمای قدیمی ایران در خیابان لاله زار+ فیلم
-
کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به قرمزها/ تیم بدون ساختار نامزد سقوط است!
-
انفجار مهیب در پالایشگاه نفت سوریه+ فیلم
-
جزئیات حمله به نظامیان آمریکایی در سوریه به روایت وال استریت ژورنال
-
امشب آخرین مهلت ثبتنام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۵؛ ثبتنام ۳۰۰ هزار نفر
-
اعتراضات سراسری در ونزوئلا علیه اقدامات آمریکا در منطقه کارائیب
-
روزنامههای ورزشی یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای صبح یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای ورزشی شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴
- تعمیر کامپیوتر تهران
- ایمپلنت دندان
- استعلام شرکت با کد ملی
- آلپاری
- تبلیغات گوگل ادز
- فروش خودرو کارکرده
- خرید دستگاه تصفیه آب
- تبلیغ در گوگل
- چاپ کارت ویزیت
- سرور اچ پی
- تور شفق قطبی اقساطی
- خرید دام زنده
- مهرینو
- تهران تایمز
- روزنامه آگاه

























