وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «تحول پایدار از مدرسه آغاز میشود»، معاونان آموزش متوسطه استانها را «سفیران اصلی تحول در مدارس» نامید و گفت: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم. به گزارش خبرآنلاین، علیرضا کاظمی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش […]
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «تحول پایدار از مدرسه آغاز میشود»، معاونان آموزش متوسطه استانها را «سفیران اصلی تحول در مدارس» نامید و گفت: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.
به گزارش خبرآنلاین، علیرضا کاظمی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استانهای کشور با تأکید بر لزوم تحول عمیق در ساختار نظام تعلیم و تربیت، ثبات مدیریتی و پرهیز از سیاستزدگی را شرط اصلی پیشرفت پایدار در این حوزه دانست.
ایسنا نوشت: وی با اشاره به گستردگی مسائل روزمره آموزش و پرورش، افزود: انبوه مشکلات و بیثباتی مدیریتی طی سالهای گذشته اجازه نداده است تحولی بنیادین و ماندگار در آموزش و پرورش شکل بگیرد. مشکلات امروز، نتیجه کوچکانگاری و سادهانگاری مزمن در این حوزه است.
وی با بیان اینکه «تحول پایدار از مدرسه آغاز میشود»، معاونان آموزش متوسطه استانها را «سفیران اصلی تحول در مدارس» نامید و ادامه داد: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم. شما حلقه ارتباط سیاستها با میدان عمل هستید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سهم بالای رشتههای نظری در کشور، گفت: در دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد دانشآموزان در شاخههای مهارتی تحصیل میکنند، اما ما با تنوع بیضابطه رشتهها و کمبود مهارتآموزی مواجهیم. باید ساختار نظام آموزشی را متناسب با نیاز جامعه اصلاح کنیم.
کاظمی با انتقاد از گسترش بیهدف ساختارها و سازمانها در آموزش و پرورش، افزود: از مدارس غیردولتی تا شاهد و نمونه دولتی، یک ساختار پیچیده و بعضاً موازی ایجاد شده که بهرهوری و نظارت را کاهش داده است. در برنامه هفتم توسعه، فرصت مهمی برای تبدیل این ساختارها به یک سازمان چابک داریم.
وی خواستار ایجاد رقابت علمی بین دانشآموزان، مدارس و معلمان شد و اجرای طرحهایی مانند طرح یاران و ارتقای عملکرد تحصیلی دانشآموزان متوسطه دوم را ضروری دانست.
کاظمی با قدردانی از مدیران استانی و تیمهای اجرایی، گسترش ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی را راهی برای افزایش ظرفیتهای نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: تجربه موفق همکاری با صنایع، سازمان فنی و حرفهای و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نشان میدهد که ظرفیتهای متعددی در کشور وجود دارد که با همافزایی میتواند در خدمت تعالی نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.
بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده آموزش و کیفیت مدرسه را تفکر و برنامهریزی مدیران استانها رقم میزند، از معاونان آموزش متوسطه خواست اتاق فکر استانی خود را تقویت و برنامههای تحولآفرین را با جدیت دنبال کنند.
۴۷۲۳۲
کد مطلب ۲۱۵۴۱۱۶
- خرید ارزان بلیط هواپیما از ۹۰۰ ایرلاین رزرو ارزان ۱.۵ میلیون هتل در سراسر دنیا خرید آنلاین بلیط قطار با بهترین قیمت انواع تورهای مسافرتی، برای هر نوع سلیقه اخذ ویزای آنلاین ۵۰ کشور در کوتاهترین زمان صدور فوری انواع بیمه مسافرتی داخلی و خارجی
-
بدون نگاه تحولی در مدرسه نباید انتظار معجزه داشته باشیم
-
پایان دو سال تعقیب پلیسی؛ سارقان منزل ۱۵ میلیاردی در شمال تهران دستگیر شدند
-
پرونده چای دبش؛ دستور جلب تازه برای ۷ محکوم متواری
-
آغاز عملیات جمعآوری سگهای ولگرد در تهران/ راهاندازی کلینیکهای سیار برای عقیمسازی سگها
-
برای نخستین بار؛ ثبت و مشاهده چکاوک هدهدی در این استان/ عکس
-
هشدار سیل، آبگرفتگی و کولاک در ۵ استان
-
پیک سنگین آنفلوآنزا در کشور/ این توصیه ها را جدی بگیرید


































